Student Math videos: narratives’ analysis

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Abstract

The objective of this research is to identify the elements that high school students use as narratives to produce Mathematics videos. Therefore, the collection of high school videos, awarded at the Festival of Digital Videos and Mathematics Education, from 2017 to 2020, was used in this study. From the analyzed videos, it was observed the following: in the staging and musical modalities, the most present elements were body interpretation and expression, music and image editing; in the animations, image editing and narration were explored; half of the videos address the sociocultural reality of the authors; most prefer videos in which they play the characters in the narrative. From the reflection and analysis of the results, it is intended to instigate the educator to think about video production as a methodological proposal to be developed in class, whose elements, taken together with each part of the video creation process, are considered as steps of a qualitative and continuous assessment.

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How to Cite
PERAÇA, G.; MONTOITO, . R. Student Math videos: narratives’ analysis. Revista Eletrônica Multidisciplinar de Investigação Científica, Brasil, v. 3, n. 18, 2024. DOI: 10.56166/remici.v3n185524. Disponível em: https://remici.com.br/index.php/revista/article/view/414. Acesso em: 5 oct. 2024.
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Artigos
Author Biographies

Graça Peraça, FURG

Licenciada em Matemática pela UFPel (2002); especialista em Matemática para Professores do Ensino Fundamental e Médio, pela FURG (2004); mestre em Engenharia Oceânica, pela FURG (2009); e doutoranda em Educação pelo Programa de Pós-Graduação – DPET – do IFSul Campus Pelotas. Desde 2009, é professora efetiva do IFSul, Campus Pelotas, onde atua na Coordenadoria de Matemática e no Curso de Formação Pedagógica para Graduados não Licenciados.

Rafael Montoito, UNESP

Licenciado em Matemática (2001) e em Filosofia (2023), pela UFPel; especialista em Matemática para Professores do Ensino Fundamental e Médio, pela FURG (2004); mestre em Ciências Sociais Aplicadas, pela UFRN (2007); doutor em Educação para a Ciência, pela UNESP (2013). Desde 2010, é professor efetivo no IFSul, Campus Pelotas, onde atua na Coordenadoria de Matemática, no Curso de Formação Pedagógica para Graduados não Licenciados e no Programa de Pós-graduação em Educação.

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